"Duygularımın Ritmiyle Empati Kuruyorum" e-Twinning Projesi

"DUYGULARIMIN RİTMİYLE EMPATİ KURUYORUM" adlı eTwinning projesi, okul öncesi çocuklara yönelik kapsamlı bir girişimdir ve öncelikli odak noktası duygusal zekalarını beslemektir. Bu proje, çocukların duygularını yalnızca tanımalarına değil, aynı zamanda yapıcı ve sağlıklı yollarla ifade etmelerine yardımcı olmak için tasarlanmış çeşitli ilgi çekici ve etkileşimli etkinlikler, oyunlar ve sanatsal kaynaklar kullanır. Bu projenin
temel amacı, çocukların kendi duygularını ve etraflarındakileri daha iyi anlamalarına yardımcı olmak, empati ve etkili iletişimi teşvik etmektir. Önerilen etkinlikler, duygusal farkındalığı teşvik edecek ve çocuklara farklı duygusal durumları yönetmeyi öğretecektir.

Sonuç olarak okul öncesinde empati kurmayı öğrenen bir çocuk, yetişkinlikte sağlıklı iletişim kurarak şiddeti ve sevgisizliği tercih etmeyecektir.

14.02.2025 61

HEDEFLER
1. Duygusal zekayı geliştirmek:
Çocukların mutluluk, üzüntü, öfke ve korku gibi çok çeşitli duyguları tanımlamasını ve anlamasını sağlamayı amaçlıyoruz. Onlara bu duyguları ifade etmek için ihtiyaç duydukları kelime dağarcığını ve araçları sağlayarak, hem kendi duygusal dünyaları hem de etraflarındakilerin deneyimlediği duygular hakkında daha derin bir anlayış kazanmalarını sağlıyoruz.
2. İletişimi geliştirmek

Yapılandırılmış aktiviteler ve açık tartışmalar yoluyla, çocukları duygularını açıkça ifade etmeye teşvik ediyoruz. Grup aktivitelerine katılarak, düşüncelerini ve duygularını akranlarıyla paylaşmayı öğrenecekler, iletişim becerilerine güven kazanacaklar ve açıklık ve güven kültürünü teşvik edecekler.
3. Empatiyi teşvik etmek:
Çocukların farklı bakış açılarını dikkate almalarını gerektiren senaryolara dahil ederek başkalarıyla empati becerilerini geliştirmek için çalışıyoruz. Rol yapma oyunlarını ve grup projelerini teşvik ederek, çocuklar kendilerini başka birinin yerine koymayı, çeşitli deneyimler ve duygular için şefkat ve anlayış geliştirmeyi uygulayacaklar.
4. Uluslararası iş birliği:
Projenin önemli bir yönü, farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim kurumları arasında bağlantılar kurmayı içeriyor. Bu uluslararası iş birliği, çocukların farklı kültürlerden akranlarıyla iletişim kurmasını ve deneyimlerini paylaşmasını, küresel duygusal nüansları anlamalarını zenginleştirmesini ve dünya görüşlerini genişletmesini sağlayacaktır.

Proje Okul Müdürümüz Özlem Tuğba SAYGILIK tarafından yürütülmektedir.

ETKİNLİKLER

 


ETKİNLİKLERETKİNLİKLERETKİNLİKLER14-02-2025ETKİNLİKLER